کد خبر : ۲۲۱۲۳۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ ساعت ۱۸:۵۰

به مناسبت هفته دولت
3 روستای محروم دزفول برای نخستین بار از نعمت برق بهره مند شدند

به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان 3 روستای محروم در بخش سردشت و شهيون دزفول برای نخستین بار از نعمت برق بهره مند شدند.

 3 روستای محروم دزفول برای نخستین بار از نعمت برق بهره مند شدند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان دزفول ظهر امروز شنبه در آیین برق رسانی به روستاهای دو بخش محروم سردشت و شهيون که به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان شهرستان درمحل اداره توزیع برق سردشت برگزار شد، اظهار کرد: 3 روستای تیمور مرده، سرموري و عیدی مرده  واقع در بخش های محروم سردشت و شهيون برای نخستین بار از نعمت برق بهره مند شدند.

محسن نمازی فر اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح برق رسانی به این 3 روستا را 14 میلیارد ریال برشمرد و افزود:حجم شبکه فشار متوسط این روستاها  20 کیلومتر و شبکه برق فشار ضعیف  آنها 1250 متر خواهد بود ضمن اینکه دراین عملیات 10 دستگاه ترانسفورماتور نیز جهت برقدار کردن این روستاها نصب شده است.

وی بابیان اینکه از سال 88 تاکنون خدمت رسانی به روستاهای دو بخش سردشت و شهيون دزفول برجسته تر شده، تصریح کرد: دراین بین یکی از اقدامات ارزشمند، افتتاح مسیر دسترسی روستاهای این دو بخش برای تردد ماشین آلات و انجام عملیات های اجرایی در روستاهای  این دو بخش با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال بود بگونه ای که اداره برق نخستین ارگانی بود که موفق به عبور ماشین آلات سنگین برای حمل تجهیزات به ارتفاعات صعب العبور کوه سالند و داستان های احمدفداله و دره کايد بود.

مدیریت توزیع نیروی  برق دزفول عنوان کرد: در راستای برقدار کردن برخی از روستاهای بشدت صعب العبور  این دو بخش اقدام به نصب پنل های خورشیدی کرديم که برخی ازاین روستاها پس از صدها سال از نعمت برق برخوردار شده بودند.

نمازی فر با تقدیر از پیگیری های فرماندار و نماینده دزفول در مجلس برای برقدار شدن روستاهای مناطق محروم دزفول، گفت: اکنون خوشبختانه پس ازاین اقدامات جهادی، روستاهای موجود در عمق 120 کیلومتری شهرستان نیز برقدار شده اند درحالی که تاپیش ازاین 70 درصد از مساحت دزفول از نعمت برق بی بهره بود.

وی تاکید کرد: باید ازسوی مسئولان شهرستان یک توان سنجی از بخش های سردشت و شهيون صورت بگیرد تا ظرفیت این مناطق برای ارائه خدمت رسانی های جدیدتر نيز بررسی شود.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول همچنین با بیان اینکه درسال گذشته عملیات تامین و تقویت شبکه برق شهرستان دزفول در قالب 400 پروژه با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال آغاز شد، یادآور شد: ازاین تعداد  330 طرح شامل احداث، توسعه و تقویت شبکه برق رسانی و همچنین برق رسانی به روستاهای مناطق محروم با استفاده از سلول های خورشیدی در همان سال 94 اجرا شد و 70 پروژه باقیمانده نیز به سال جاری منتقل شد.

150 پروژه برقی در دستور کار است
نمازی فر ادامه داد: در سال جاری نیز 150 پروژه درراستای  تامین، توسعه و پایداری  شبکه برق با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام عملیات خود برسند.

یک درصد برق کشور در دزفول
وی بابیان اینکه یک درصد از میزان برق کشور در دزفول مصرف می شود، تاکید کرد: لازم است که مسئولان شهرستان باتوجه به این موضوع در امر خدمت رسانی در زمینه برق به مردم بویژه در مناطق روستایی و محروم شهرستان بیش ازپیش تلاش کنند.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول با اشاره به اینکه تامین برق منطقه محروم و صعب العبور احمد فداله ظرف دوماه آینده به پایان می رسد، اظهار است: عملیات برق رسانی به روستاهای محروم و فاقد برق دزفول همچنان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه لازم است تا سایر زیرساخت های لازم نیز ازسوی دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان وارد این مناطق محروم و پر ظرفیت شود.

به گزارش دز ان ان با توجه به صعب العبور بودن و لزوم طی کردن مسافت چند ساعته و حجم زیاد باقیمانده از پروژه های آماده افتتاح، عملیات برق رسانی به 3 روستای تیمور مرده، سرموري و عیدی مرده پایین واقع در بخش های محروم سردشت و شهيون بوسیله بی سیم و توسط نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی،  معاون عمران فرمانداری شهرستان و با حضور مسئولان شهری  در محل اداره برق سردشت، انجام گرفت.

برچسب ها: مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان دزفول محسن نمازی فر